Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Marum består av sex vinterbonade hus på ön Ålön i Stockholms mellanskärgård mellan Ljusterö och fastlandet. Husen är av typ Finnbohus och bostadsytan varierar mellan 63 och 79 kvadratmeter.

Varje hus består av fyra ägarandelar som disponerar huset året runt enligt ett rullande schema med 3-veckorsperioder under sommaren och 1-veckorsperioder under det övriga året.

Tre hus är lokaliserade på Sydudden, där tomterna har egen strand, samt tre hus centralt på ön, Ängshusen, där avståndet till stranden är ett hundratal meter.

Föreningen ansvarar även för fyra bryggor, två tvättstugor, två bastur, ett förråd samt en parkering med 26 p-platser vid Täcknan på Ljusterö.

Föreningen bildades 1979 och fastigheterna underhålls löpande, huvudsakligen av entrepenörer men även av medlemmarna som under sommarhalvåret tilldelas enklare arbetsuppgifter.